Το 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας συνεχίζει την παράδοση του στα ευρωπαϊκά προγράμματα, αυτή την φορά με το καινούργιο πρόγραμμα Erasmus που ανέλαβε το σχολείο για την επόμενη διετία 2020-2022 με τίτλο «Women as Agents of Chance».
Βασικοί άξονες του προγράμματος είναι η συμπερίληψη στην εκπαίδευση, η ενσωμάτωση καθώς και η εναντίωση απέναντι στις διακρίσεις φύλου.
Εταίροι στο πρόγραμμα αποτελούν τα σχολεία :
Βασικός του στόχος είναι η αναγνώριση της ύπαρξης των στερεότυπων αναφορικά με το φύλο και η ανάγκη εξάλειψης τους με τρόπο πρακτικό μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία πέρα από τη θεωρία.
Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος η ομάδα Erasmus του σχολείου έχει σχεδιάσει δράσεις που θα εστιάσουν στο ρόλο της γυναίκας μέσα στο πέρασμα των αιώνων, στο χώρο της επιστήμης, της τέχνης και στην αγορά εργασίας.
Το σχολείο θα συνεργαστεί με τοπικούς φορείς όπως είναι ο Δήμος Ελευσίνας, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ελευσίνας, την Πολιτιστική Πρωτεύουσα-Eleusis 2021, τoν Σύλλογο Ποντίων και Μικρασιατών Ελευσίνας, το Λαογραφικό Σύλλογο «Αδράχτι», το Εργαστήριο Κεραμικής Τέχνης Άμασις κ.α.
Ήδη το σχολείο έχει επισκεφτεί την έκθεση της εικαστικού Ασπασίας Σταυροπούλου και έχει ξεναγηθεί από την ίδια την καλλιτέχνιδα. Στη συνέχεια οι μαθήτριες και οι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας τα οποία αφορούσαν την προσέγγιση των γυναικείων μορφών μέσω της δημιουργικής γραφής. Επίσης προκηρύχτηκε για τους μαθητές του Γυμνασίου επετειακός Διαγωνισμός Λογοτεχνικής Γραφής με θέμα, εκτός των άλλων, Γυναίκες στην επανάσταση του 1821.
Κάποιες από τις δράσεις που θα ακολουθήσουν είναι:
Η ομάδα Erasmus του 3ου Γυμνασίου επέλεξε να επικεντρωθεί στην Ελευσίνα και να φωτίσει τη γυναικεία παρουσία σε αυτό τον τόπο από την αρχαιότητα έως σήμερα.
Η διαδρομή ξεκινά από την Περσεφόνη και τις ιέρειες των Ελευσινίων μυστηρίων, συνεχίζει με τις γυναίκες που μιλούν μέσα από τα εργόχειρά τους, τις μαχήτριες της ζωής, γυναίκες του Πόντου και καταλήγει στη σύγχρονη γυναίκα και τις διεκδικήσεις της.
Μέσα από το project αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες θα απομακρυνθούν από τα στερεότυπα που συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμη και σήμερα σε θέματα ισότητας των φύλων και το σχολείο να γίνει τόπος αλλαγής των αντιλήψεων και προώθησης της ουσιαστικής ισότητας και να προωθήσει τα ανθρώπινα δικαιώµατα, τους κανόνες δικαίου και την κοινή πολιτισµική κληρονοµιά, εµπλουτισµένη από τη διαφορετικότητά της.